I rutin?

Ah yes. Påväg, påväg, påväg. Mot...ja! Rutin. Har jobbat i sex veckor nu men har bara jobbat heltid sedan förra veckan. Älskar att jobba med barnen, särskilt de äldre (alltså 3 - 5åringar). Idag lekte barnen att de hade samling och ett av barnen (av sekretesskäl får barnen heta Adam och Peter) räknar barnen.
Adam: Ett, två, tre, fyra, fem, sex, sju.
Peter: Du måste räkna fröken också!
Adam: (pekar på mig) Tjugoett!
Så gulliga. Hur som helst, rutin är alltså påväg. Idag gick jag upp kvart i sex, åkte hemifrån halv sju, jobbade mellan 07.45 och 16.00. Åkte sedan till banken och lämnade in lite papper, kollade runt på Akademibokhandeln (jag vill ha alla böcker aaah) och åkte sedan hem till Hisingen. Var hemifrån i 11½ timme idag alltså. Uuh. Men! När jag kom hem orkade jag fixa lite mat, ordna grejer inför imorrn och kolla lite på TV (sjukt att SVT har bra program som 'Barn till vajre pris' när de även visar saker som 'Helt magiskt' och 'Dobidoo'). Jag var ganska trött men kände inte för att somna på soffan. YES! SCORE! Har precis pratat med mamma i telefon och ligger nu och kollar på Modern Family. Och planerar att inte somna klockan två i natt. En mycket stor utmaning, återstår väl att se hur det går...

Nu blir det jobb hos de små barnen (1 - 3 år) i tre dagar och sedan tillbaka till de större på fredag. Och sedan kanske hem till mamma och pappa över helgen. Om jag inte somnar av utmattning innan jag hinner dit.

Tallyho!


Kommentarer

Vill du säga något?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din email? (visas bara för mig)

Har du en blogg?

Låt höra!

Trackback
RSS 2.0